آخرین تحولات لبنان

وزیران امور خارجه مصر و عربستان با بررسی تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در منطقه بر همبستگی کامل با لبنان تاکید کردند.

تاکید مجدد مصر و عربستان بر همبستگی کامل با لبنان

«بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر در گفت وگوی تلفنی با «فیصل بن فرحان همتای سعودی اش اوضاع منطقه و تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی و تجاوز این رژیم به لبنان را مورد بررسی قرار دادند.

«تمیم خلاف» سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در این باره اعلام کرد: وزیران امور خارجه دو کشور، با محکوم کردن تجاوز رژیم اسرائیل به لبنان که منجر به شهادت شهروندان بی‌دفاع شده است، بر همبستگی کامل قاهره و ریاض با دولت و ملت لبنان در بحران کنونی تاکید کردند.

بدر عبدالعاطی و فیصل بن فرحان همچنین ارائه همه انواع کمک‌های بشردوستانه به ملت لبنان و فراهم کردن زمینه برای اقدام دولت لبنان به انجام وظایفش و گسترش حاکمیتش بر سراسر خاک این کشور را ضروری دانستند.

وزیران امور خارجه مصر و عربستان همچنین مخالفت کامل کشورهایشان را با هر گونه اقدامی علیه تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان بر هر بخشی از خاک این کشور اعلام کردند.

عبدالعاطی و بن فرحان در ادامه با هشدار درباره خطر ادامه تنش بر ملت‌های منطقه، بر اهمیت اجرای کامل قطعنامه شماره ۱۷۰۱ توسط کلیه طرف‌ها تاکید کردند.

وزیران خارجه مصر و عربستان همچنین از جامعه جهانی، به ویژه شورای امنیت خواستند به مسئولیت‌هایشان درباره برقراری آتش بس فوری و دائمی در لبنان و نوار غزه عمل کنند . آنها اعلام کردند قاهره و ریاض به هماهنگی‌هایشان برای تعامل با تهدیدات علیه کشورهای عربی به دلیل تجاوز رژیم صهیونیستی به ملت‌های لبنان و فلسطین ادامه خواهند داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.